Gematria Iluminatów w świecie rozrywki

 

Kiedy więc  mamy do czynienia z celowym zastosowaniem gematrii? Liczysz, znajdujesz liczby, ale nie wiesz co z nimi zrobić i co oznaczają. Przypomnijmy, że cały czas mówimy o zastosowaniu tajemniczej gematrii łacińskiej/dualistycznej o której informacje zbierane są w artykule „Sekrety to liczby, czyli sekretny język iluminatów ujawniony”.

Przede wszystkim nie można polegać na jednym, czy dwóch przypadkach, należy szukać całej ich serii oraz powtarzalności. Po drugie, informacje zawarte w liczbach powinny mieć jakiegoś rodzaju powiązanie z tekstem lub symbolem z którego zostały wyciągnięte (chociaż istnieją wyjątki również od tej reguły). Informacje zdobyte za pomocą gematrii muszą pokazywać nam „drugie dno”, wiadomość ukrytą w wiadomości. W przeciwnym wypadku mamy jedynie do czynienia ze zbiorem liczb bez żadnego znaczenia.

Kolejnym rodzajem literackich odniesień badanych przez Atwilla jest zagadka – enigma. Jak czytamy w internetowym artykule Encyklopedii Żydowskiej na temat Filona z Aleksandrii [xxv] , uczył on, że alegoria albo enigma jest zazwyczaj sygnalizowana przez zastosowanie następujących środków:

powtórzenie wyrażenia

wyrażenie którego użycie w danym tekście wydaje się zbędne…

powtórzenie wcześniej wystosowanego komunikatu

gra słów

każdy dziwny element znajdujący się we frazie

ważne ominięcia w tekście

szokujące twierdzenia…

symbolika numeryczna.

(Chrześcijaństwo jako dzieło Flawiuszów)

Omawiane tutaj przykłady pochodzą ze świata anglojęzycznego. W miarę badania przekazów ukrytych w tym języku, niektórzy mogą zauważyć, że wartości numeryczne ukryte w wielu angielskich słowach wydają się zupełnie nie pasować do znaczenia samego słowa. Można odnieść wrażenie, że z językiem Szekspira jest coś seriously wrong.

Wszyscy badacze gematrii powinni wiedzieć o jednym istotnym szczególe dotyczącym powstawania współczesnego jęz. angielskiego. Jeszcze do XVI wieku nie istniał bowiem jeden standardowy język angielski, zaś mieszkańcy wysp brytyjskich posługiwali się całą masą różnych dialektów, a nawet zupełnie obcych sobie języków. Aby poradzić sobie z tym problemem dla dopiero co rozrastającego się imperium, słynny okultysta Francis Bacon wraz z całą śmietanką angielskiej literatury, poezji i sztuk tajemnych rozpoczęli w XVI wieku prace nad stworzeniem ujednoliconego języka angielskiego. Więcej szczegółów na ten temat w dokumencie „Dr. John Dee, Sir Francis Bacon and the Macrobes ” (od 44: 25).

 

 

Przejdźmy teraz do pierwszych przykładów. (Jest to zaktualizowana wersja poprzedniej wersji artykułu. Gematria jest tutaj liczona bez redukcji)

Zaczynamy od kina.

 

 

(Jeśli nie znasz symbolicznego znaczenia poniższych liczb, zajrzyj do objaśniającego je artykułu.)

 

* * *

 

Miasto aniołów i jego słynny Święty Gaj, a skoro anioły, to powinien też być na horyzoncie jakiś symbol Stwórcy.

HOLLYWOOD (26)

 

Film „The Matrix” (Bez redukcji liczb)

MATRIX (22)

THE (18) MATRIX (22)

18 + 22 = 40

Pełne trudów i znojów pustkowie. Matrix jako złudna rzeczywistość której częścią są bohaterowie, iluzji komputerowej opisywanej w filmie jako więzienie z którego najwyższy czas dać dyla.

„NEO” (8) ANDERSON (25)

8 + 25 = 33

AGENT (21) SMITH (25)

21 + 25 = 46 (1)

Struktury wszechświata w żadnym wypadku nie zamierzają ułatwić zadania nowo odkrytemu wybrańcowi.

TRINITY (32)

Serce. Dopiero miłość uświadomiła Neo, że naprawdę jest mesjaszem.

Morpheus oferuje dwie pigułki, czerwoną która wyrwie Neo z Matriksa, albo niebieską która go w niej pozostawi.

RED (14) PILL (12)

14 + 12 = 26

BLUE (15) PILL (12)

15 + 12 = 27

MORPHEUS (34)

Przez większość filmu Morfeusz wydaje się być niemal wszechwiedzący, wygrywa wszystkie treningowe walki z Neo i jest niepodważalnym przywódcą. Jest to na swój sposób człowiek sukcesu, a także człowiek sławny, ponieważ Neo słyszał o nim na długo przed ich pierwszym spotkaniem.

Bracia Wachowscy prosili Laurenca Fishburna, aktora wcielającego się w postać Morfeusza, aby wzorował się na postaci Snu/Morfeusza z kultowego komiksu „Sandman” Neila Gaimana.

Inspiracja dziełami Gaimana nie była jednak ograniczona do li tylko jednej postaci w filmie sprzed 18 lat, ponieważ w roku 2017 rozpoczęto w amerykańskiej telewizji transmisje serialu „American Gods” opartego na książce Gaimana o tym samym tytule.

Fabuła serialu w największym skrócie: starzy, zapomniani już bogowie przygotowują się do ostatecznej potyczki z potężnymi bogami nowego świata: globalizacją, mediami i technologią.

Walka dwóch sił.

AMERICAN (22) GODS (19)

22 + 19 = 41

 

„BELIEVE” (11)

Na plakacie reklamującym film w napisie „American Gods” podświetlono kilka liter (AM I A GOD, ang. Czy jestem Bogiem). Zliczymy to jak tytuł którego jest częścią, bez redukcji.

 

AM (2) I (5) A (1) GOD (13)

2 + 5 + 1 + 13 = 21

 

GAME (14) OF (8) THRONES (32)

14 + 8 + 32 = 54

*  *  *

WINTER  IS  COMING

WINTER (27)

IS (11)

COMING (19)

 

 

 

WINTER (27) IS (11) COMING (19)

(Z redukcją:) 9 + 11 + 1 = 21

 

Może to i przesada w przypadku „Gry o Tron”, ponieważ redukcja okazuje się być mniej sensowna niż dodawanie pełnych wartości, ale ten trafiający do głowy przykład z Zimą był bardzo kuszący.

Teraz bez żartów. Gruby kaliber, żadnych przypadków i domysłów. Zrobi się smutno.

Film Davida Lyncha, kolejna opowieść o śnie mieszającym się z jawą. Tytułowa Mulholland Drive to nazwa drogi łączącej Los Angeles z morzem. Jest słynna ze swoich (podobno pięknych) widoków na Miasto Aniołów.

MULHOLLAND (27) DRIVE (24)

27 + 24 = 51

?

No ale przecież plakat informuje, że tutaj ma być skrót.

MULLHOLLAND (27) DR. (9)

27 + 9 = 36

Jak najbardziej. Oto Mulholland Dr. czyli niebezpieczna droga wijąca się wzdłuż wzgórza, na której już na samym początku filmu dochodzi do kraksy samochodowej. Szykowna dama i zarazem jedyny z ocalałych pasażerów doznaje amnezji. Ponieważ nie wie co ze sobą począć, schodzi w dół w kierunku Hollywood, gdzie spędza noc na trawniku przed jedną z willi, później natomiast korzysta z okazji jaką jest wyprowadzka jej mieszkańców i niezauważona wchodzi do pustego budynku.

Kolejną bohaterką jest aktorka imieniem Betty, która właśnie przyleciała do Los Angeles w nadziei na zrobienie prawdziwej kariery.

BETTY (23)

 

 

 

Członek rodziny pomógł jej wcześniej zakwaterować się w willi którą widz zobaczył na początku filmu. Radosna i optymistycznie nastawiona do życia Betty jest bardzo zdziwiona, gdy spotyka w łazience nieznajomą, nagą kobietę. Myśląc, że jest to znajoma jej ciotki, staje się dla niej bardzo gościnna. Próbuje poznać imię nieznajomej, ta jednak z powodu amnezji jedyne co może zrobić to „pożyczyć” imię z plakatu filmowego z Ritą Hayworth.

RITA (18)

HAYWORTH (33)

 

Zanim Betty, radosny i wzbudzający sympatię widza „cień” (23) zorientuje się, że pełna problemów Rita (18) de facto włamała się do jej domu, poznajemy kolejne postaci, w tym reżysera filmowego Adama Keshera który właśnie odbywa ważne spotkanie w siedzibie swojej wytwórni filmowej.

ADAM (7) KESHER (30)

7 + 30 = 37 (1)

Szefowie wytwórni próbują namówić Adama, aby ten zgodził się z wolą pewnych potężnych ludzi oraz ich włoskich emisariuszy, którzy żądają aby Adam wziął do głównej roli kobiecej w jego nowym filmie nieznaną nikomu aktoreczkę. Kobieta ta nazywa się Camilla Rhodes.

CAMILLA (15) RHODES (28)

15 + 28  = 43

6 + 1 = 7

Kesher jest bardzo niezadowolony i kategorycznie sprzeciwia się wszelkim ingerencjom w jego dzieło. Jest jak „monada” (1) która kategorycznie sprzeciwia się „perfekcji” (7), liczbie symbolizującej dzieło Stworzenia (czyli rozdzielenia monady).

Atmosfera jest nieprzyjemna. Próbując załagodzić sytuację, włoskim gościom proponuje się coś do picia. Jeden z „biznesmenów” „prosi” o espresso. Ludzie wytwórni są pewni, że ta espresso na pewno mu zasmakuje, jako iż przygotowali się zawczasu i załatwili najdroższą z możliwych kaw.

COFFEE (27)

ESPRESSO (11)

 

9/11

Do tej symboliki jeszcze wrócimy.

Niestety, drogie espresso wyraźnie nie przypadło do gustu.

 

 

Jedyne co tak naprawdę interesuje nieprzyjemnych osobników jest to, aby reżyser zgodził się na udział nieznanej mu aktorki. Kilkakrotnie powtarzają jedną frazę:

THIS (24) IS (11) THE (18) GIRL (19)

24 + 11 + 18 + 19 = 72

72 jest odwrotnością liczby śmierci (27). Monada (1) jest pewna swego dzieła, nie zgadza się na jakąkolwiek zmianę (7), jednak dwóch wysłanników (dualizm?) chce wymusić na niej pojawienie się czegoś nowego: Stwórcy i Jego Stworzenia (72).

Nieprzejednany Adam Kesher wraca do domu, tylko po to, żeby zastać tam swoją żonę w łóżku z obcym facetem. To zdecydowanie nie jest dobry dzień Adama.

 

 

 

 

 

 

Swoje niezadowolenie Adam wyraża w dość dziwny sposób. Zabiera on bowiem duże pudło z biżuterią żony, a następnie zalewa ją różową farbą.

 

 

Biżuteria i różowa farba.

 

JEWELRY (27)

 

 

 

PINK (12) PAINT (17)

12 + 17 = 29 (11)

 

 

 

Symbolika 9/11. Małżeństwo jako unia być może właśnie się skończyło. Żona ubierająca się w niebieską sukienkę zdradziła męża i kazała kochankowi wyrzucić Adama z ich wspólnego domu. W ramach zemsty reżyser zalewa jej biżuterię farbą (9/11).

9/11 jako zemsta za rozerwanie unii.

Wyrzucony z domu przez nowego kochanka żony Adam jedzie do podrzędnego hotelu w którym dowiaduje się, że jego konta bankowe zostały wyczyszczone, zaś wytwórnia zabiera mu film. Zdruzgotany reżyser dostaje telefon ostatniej szansy. Ma spotkać się w nocy z niejakim „The Cowboyem”.

THE (18) COWBOY (15)

 18 + 15 = 33

 

 

 

 

 

 

 

Kowboj uświadamia Adamowi, że jego opór nie ma żadnego sensu. Jedyne co musi zrobić, to wziąć do tej roli Camille, a cała reszta spraw związanych z jego filmem należy już do niego. Tak samo jak nieobecne teraz pieniądze na jego koncie. W kolejnych scenach dowiadujemy się, że Adam, choć niechętnie, przystaje na te żądania i wygłasza kwestię: this is the girl.

W międzyczasie Betty i Rita znajdują w torbie tej drugiej duże ilości gotówki oraz tajemniczy, trójkątny, niebieski klucz.

MONEY (11)

BLUE (15) KEY (10)

15 + 10 =25

Gotówka którą zobaczyliśmy nie ma w filmie żadnego zastosowania, nigdy też nie dowiadujemy się skąd pochodzi. Jej obecność w scenariuszu jest zupełnie nieuzasadniona. Musi to więc być symbol, nic innego.

Po następnych, bardzo stresujących dla bohaterek wydarzeniach, Betty namawia Ritę aby ta zaczęła nosić blond perukę, aby ludzie którzy (być może) ją ścigają nie rozpoznali jej zbyt łatwo.

BLOND (11) WIG (16)

11 + 16 = 27

Z czasem bohaterki lubią się już tak bardzo, że zaczynają siebie pożądać i pewnej nocy wszelkie hamulce puszczają. Niedługo po tym Rita budzi się, powtarzając w tajemniczy sposób słowo: „Silenzio”. Namawia Betty do odwiedzenia nocnego klubu (teatru) o nazwie Silencio.

SILENCIO (29/11)

W środku kobiety oglądają niezbyt wesołe przedstawienie, którego konferansjer przekonuję wszystkich, że są świadkami iluzji i nic tutaj nie istnieje naprawdę, zaś „muzyka jest puszczana z taśmy”.

Zanim zrozpaczone atmosferą tego miejsca bohaterki opuszczą klub, Rita znajduje tam niebieskie pudełko z trójkątną dziurką od klucza. Zdaje sobie sprawę, że do tej nietypowej dziurki może pasować klucz który znalazła wcześniej w swojej torebce.

Kiedy wracają do swojego apartamentu Rita odkrywa, że Betty gdzieś zniknęła. Nie mogąc jej znaleźć, postanawia sama otworzyć pudełko, przez cały ten czas nosząc na głowie blond perukę.

BLUE (15) BOX (7)

15 + 7 = 22

 

Otwiera więc sześcian reprezentujący niebieski matriks, ale nie dowiadujemy się co było w jego środku. Widzimy już tylko ciemność i upadający na ziemię box. Nosząca blond perukę (27) Rita (18) reprezentuje życie (18) które właśnie „wydostało się” (27) z niebieskiego sześcianu (22).

BLOND WIG (27) + RITA (18) = 45

Betty budzi się w swoim prawdziwym domu, obskurnym, zaśmieconym mieszkaniu gdzieś w LA. Nie jest już Betty, nazywa się Diane Selwyn.

DIANE (16) SELWYN (20)

16 + 20 = 36

 

 

 

To Diane Selwyn jest numerologicznym ucieleśnieniem tej tytułowej, krętej i niebezpiecznej Mulholland Drive. Betty nie istniała naprawdę. Była tylko jej snem: snem zrozpaczonej, niespełnionej aktorki, lesbijki która rozstała się ze swoją dziewczyną, wyglądającą zresztą dokładnie tak jak Rita. We śnie Rita (18 – życie) była od niej zależna, były razem, przeżywały wspólnie przygody – w brutalnej rzeczywistości jest tylko problem z pieniędzmi, samotność i samodzielna była ukochana, Camilla Rhodes, która zostawiła Diane dla reżysera z którym pracują przy filmie.

Zrozpaczona i niebezpieczna kobieta (36/9) nie może patrzeć na rozkwitającą miłość między byłą ukochaną (7) a reżyserem (1), postanawia więc wynająć płatnego zabójcę który ma zabić Camillę. Gdy na końcu filmu widzi niebieski klucz na stole zostawiony przez hitmana na znak, że zlecenie zostało wykonane, nie mogąca ścierpieć (prawdopodobnie) wyrzutów sumienia Diane jest atakowana przez koszmary na jawie. Przerażona i pogrążona w bólu kobieta ucieka do sypialni, gdzie wyjmuje pistolet i strzela sobie w głowę.

SUICIDE (34)

Zwycięstwo jako samobójstwo. Już nigdy więcej bólu. Diane mogła być szczęśliwa tylko jako cień w krainie snów. Dlatego widzimy ją teraz szczęśliwą, razem z Camillą/Ritą w jakiejś nierealnej, sennej krainie:

Końcowa scena nakręcona zostaje w klubie Silencio, gdzie widzimy kobietę w niebieskiej peruce, wypowiadającą cichutkie: „Silenzio”.

BLUE (15) WIG (16)

15 + 16 = 31

SILENZIO (27)

Niebieski Owoc Życia (13) zostaje zniszczony, nie ma już nadziei (31), zapada grobowa cisza. Klub nazywa się Silencio (29), ale to jest przecież błąd pisowni, ponieważ te włoskie słowo pisze się jako „silenzio” (27).

27 albo 29.

9/11

3 razy wychwyciłem symbolikę 9/11 w tym filmie. Może ktoś z was będzie miał lepszy wynik? Pomimo spoilerów, artykuł ten nie opisał wszystkiego co się wydarzyło.

Aby zniszczyć wszechświat, gnostyccy nokturnati przygotowują wielkie problemy (9), aby zniszczyć wszystko (27) i wyjść z niebieskiego pudełka (22) i już nigdy więcej do niego nie wrócić. Wyjście z tego świata reprezentowane jest przez liczbę mistrzowską 11.

9/11 to śmierć i brak wszelkiej nadziei, ponieważ sensem całego naszego istnienia jest właśnie ona: nadzieja. Wszyscy na coś liczymy, dlatego wciąż żyjemy.

Dla wskazówek łączących znak Bliźniąt (11) ze śmiercią, patrz artykuł „Ukryte w Biblii: Wąska i szeroka brama”.

 

 

* * *

GNOSIS (27)

TRUTH (31)

TRUE (23)

I told you before, something is seriously wrong with this language. Let’s try again.

 

GNOZA (12)

PRAWDA (18)

 

 

 

POLSKA  (17)

POLAND (13)

 

 

Radtrap

 

Reklamy

5 comments on “Gematria Iluminatów w świecie rozrywki

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s