O Mesjaszu

 

Neil Douglas (1750–1823), Messiah’s proper deity, argued from scripture, also his atonement, and the divinity of the holy spirit…

 

Fragmenty (str.43-44), tłum. Radtrap

Cofając się na moment do 12-tego rozdziału Izajasza, odkryjemy że całość tyczy się osoby Mesjasza, jeśli zobrazujemy sobie cały Jego charakter, i zbadamy odnoszące się do Niego terminy z którymi spotykamy się w Starym i Nowym Testamencie, a które są kluczowe dla zrozumienia całości. Zobaczymy również dowody na Jego boskość, które widzimy w przydawanych Mu tytułach, w wymaganym dla Niego kulcie religijnym, i w zaufaniu które się w Nim pokłada, co jest konsekwencją Jego Bożego charakteru oraz dzieł  których dokonuje.

Nazywany jest Jehowa (taka była najpopularniejsza interpretacja imienia Boga wśród biblistów w XVIII-wiecznej Brytanii- przyp. Tłum), Roz. 1. i mówi się, że jest wściekły na swój Kościół, co znaczy, że należałoby naprawić go poprzez Jego sąd, lecz Jego gniew, czy też ojcowska kara która Kościołowi jest należna, chwalebnie została zniesiona i zastąpiona łaską. (…)

Być zagniewanym, w takim sensie w jakim gniew odnosi się do Boga, to mesjańska rzecz, jeśli gniew ten służyć ma wyprostowaniu dróg Jego ludu. W Roz.2 nazywany Jest zbawieniem swojego Kościoła, co jest tytułem danym Mu również w Wyjścia 15:2 i Psalmach np. 118:14, tzn. Bogiem ich zbawienia.

Psalmy zawierają proroctwo o Mesjaszu, które to twórcy Nowego Testamentu często do Niego przypisują, i rzeczywiście nie można go przypisać nikomu innemu. On jest Bogiem, Jego wrogowie zostaną rozbici i będą uciekać przy Jego Powstaniu, będą usuwać się Mu sprzed oczu.

Roz.1: to Bóg na którego widok niegodziwi polegną; Roz. 2: Najwyższy który niszczy królów, Roz. 14: Bóg góry Syjon, Roz. 15: Pan który włada sprawami śmierci i który zrani głowy Jego wrogów, Roz. 20, 21: Bóg któremu królowie będą przynosić podarki, tak jak przynosili je staremu Salomonowi, Roz. 29: Bóg któremu królestwa Ziemi śpiewać będą pieśni pochwalne, Roz. 32: Bóg którego chwała jest nad Izraelem, a Jego siła w niebiosach i obłokach, który jest straszliwy poza swoimi Świętymi miejscami, Bóg Izraela dający siłę i moc swoim ludziom, a któremu oni błogosławią -Roz. 34, 35.

O tym, że nasz Pan jest nazywany zbawieniem czytamy w Izajasza 49:6, Łukasza 2:30… a w Łukasza 1:69 nazywany jest „rogiem zbawienia”, chwalebnym i potężnym Zbawicielem, którego ujrzą wszyscy jako zbawienie Boga, Roz. 3:6: który może powiedzieć o sobie, gdy wszedł do domu Zechariasza: „Dzisiaj zbawienie przyszło do tego domu”, co wyjaśnił dodając: „Ponieważ Syn Człowieczy przyszedł szukać i ratować tych którzy się zagubili”, Roz. 19:9-10.

Frazę „Zobacz, Bóg jest moim zbawieniem” można odczytać też jako „moim zbawieniem jest Bóg” Roz. 2. Mesjasz którego oczekujemy jest zaprawdę Bogiem Izraela, oraz Zbawcą w czasach udręki. Kościół dodaje „Jehowa, Jehowa, jest moją siłą i moją pieśnią, On także stał się moim zbawieniem”, prawdopodobnie by dać do zrozumienia, tym zdublowaniem Jego imienia, że pomimo tego że jest On [Mesjasz] odległy od Ojca, w sensie cielesnej natury, to  Jego natura jest z Nim w jedności. Jehowa Ojciec jest w Jehowie Synu, dzięki temu zjednoczeniu natury, i po tym gdy poznał naszą naturę i zakończył swoje dzieło przypisane Mesjaszowi tutaj na Ziemi, stał się naszym zbawieniem, Tym który przyniesie ratunek z Syjonu… Ten zabieg literacki, który przenosi nazwę efektu na sprawę, nazywa Mesjasza zbawieniem zamiast Zbawicielem, i występuje w Piśmie bardzo często, zwłaszcza w księgach Proroków.

Czy nie są studniami zbawienia obietnice i zarządzenia Ewangelii, które On otwiera i których nikt nie może zamknąć, a z których Jego lud czerpie z radością wodę, czy nie są Jego własnością którą dowolnie zarządza?

 


 

Dlatego sam Pan da wam znak: Oto panna pocznie i porodzi syna, i nazwie go imieniem Immanuel. Mlekiem zsiadłym i miodem żywić się będzie do czasu, gdy nauczy się odrzucać złe, a wybierać dobre. (Izajasza 7: 14-15)

milkhoney

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s