Cytat Tygodnia #31

general1bc

Grafika i Tlumaczenie: Andrzej Suda

30 comments on “Cytat Tygodnia #31

  1. W tę pułapkę wpadło i wpada ciągle sporo ludzi. Psy i inne zwierzaki mają swoją rolę do spełnienia. Ale nigdy nie zapełnią, i nie powinny zapełniać, pustki jaką często nam pozostawiają ludzie. Zwierzęta należy kochać i szanować jako stworzenia Boże ale stawianie ich ponad bliźnich, stworzonych na obraz i podobieństwo samego Boga jest tragiczną pomyłką, żeby nie napisać bluźnierstwem.
    Z własnych obserwacji wywnioskowałam, że ludzie, którzy bardzo kochają zwierzęta, dbają o nie do przesady, poświęcają się by bronić ich praw nie mają nic wspólnego z Bogiem.

    • Popieram, znam mnóstwo ludzi, co twierdzą, że kto kocha zwierzęta, ten jest dobrym człowiekiem tak w ogóle, ale wcale nie jest to regułą. Nawet sporo najzagorzalszych psiarzy i psiar [a mówię to jako także psiara znająca innych psiarzy ze spacerów, różnych imprez zoologicznych, kolejki do weterynarza, psich blogów, forów itd. czyli nie chcę uogólniać, bo sama jestem w psim świecie mocno zakorzeniona, ale jednocześnie znam to środowisko od wewnątrz] ma poglądy mocno lewicowe, do tego sporo jest mizantropami, dziwakami, co odsunęli się od ludzi na rzecz psów. Taka Maria Czubaszek jest wg mnie dobrym przykładem. Pisała kiedyś felietony dla miesięcznika „mój pies”, dostawała nagrody za działalność dobroczynną na rzecz zwierząt, a jednocześnie nie miała serca dla swoich własnych dzieci, które bezdusznie wyskrobała i się tym chwali. I wielu psiarzy właśnie takich jest- dla psów wszystko, dla ludzkiego życia zero szacunku. Oczywiście nie wszyscy, ale zjawisko jest niepokojąco spore. Subskrybuję na fb wiele grup o psach i zwierzakach, ale tam często pojawiają się posty typu „dlaczego pies jest 100 razy LEPSZY od przyjaciela”, obrazki o tym, że wolą towarzystwo psów od ludzi a pod spodem dziesiątki komentarzy, z których wylewa się niechęć do rodzaju ludzkiego, albo rozmawiają o okrucieństwie wobec zwierząt i piszą, że dla człowieka to by nie mieli litości i sami pławią się w jakichś opisach tortur, jakie by zrobili człowiekowi, który wg nich skrzywdził zwierzę (a nie zawsze są to przypadki okrucieństwa wołające o pomstę do nieba, ale psiarzom baardzo łatwo podpaść). No i zresztą dłuuugo bym mogła pisać. Są też oczywiście niezliczone pozytywy tego środowiska, ale to inny temat ;)

      • więc napisz o pozytywach ……ponieważ znam jedynie ludzi pozytywnych ,…nie znam takich przypadków o których Ty piszesz ,a po za tym ,każdy może fantazjować w necie ,czy byłaś świadkiem takiej przemocy????………Z Bogiem

        • O kurde, pisałam o Czubaszek, a dziś zmarła… Chociaż była aborcjonistką to szkoda mi się zrobiło, mam nadzieję, że jednak w głębi duszy żałowała swego czynu, choć tego nie okazywała i pojednała się z Bogiem…

            • Wiem, co mówiła i dlatego napisałam, że mam nadzieję, że jednak żałowała, choć tego nie pokazywała. Nigdy tak do końca nie wiemy, co komu w duszy gra i nie mamy prawa oceniać jej osoby. Natomiast ohydne czyny, jakich się dopuściła, potępiam z całą stanowczością.

  2. No „takem cuła”, że zabrzmi to zbyt ponuro i że zarzucisz mi, że się czepiam De Gaulle’a ;-)
    To było pierwsze co mi przyszło do głowy.
    I pomyśleć, że uważam się za optymistkę :P

  3. a ja zgodzę się ………chodzi tu o wierność ,nie wnikam jaką osobą był twórca tych słów ,lecz miał rację.Człowiekowi wystarczy zmienić” miskę ,z metalowej na srebrną ”a zdradzi ,a jak jest ze zwierzętami…….można dawać mnóstwo przykładów ……..od kaukaza po najmniejszą rasę ,psy potrafią płakać gdy odchodzi bliska osoba ,obrażać sie ,są zazdrosne ,cieszyć się tylko dlatego że wracasz do domu,nawet potrafią pyskować ,złośliwe .Czy ktoś miał pieska ze schroniska/?…..kocham ludzi ,lecz psy mają wiele cech wspólnych i nie jeżeli się je pozna wówczas można zmienić drastycznie zdanie na ich temat ..Z Bogiem

  4. To prawda… relacja z psem nie wymaga od nas ani zbytniego wysiłku, ani pokory, ani cierpliwości. Pies nic nie powie, nie sprzeciwi się, nie zrani, nie trzaśnie drzwiami, nie zrobi na przekór. A nawet jeśli nas nie posłucha to i tak mamy dla niego więcej zrozumienia bo to przecież tylko zwierzak…
    Człowiekowi bardzo trudno wybaczyć zdradę.
    Zgadzam się, łatwiej jest kochać psy.

  5. Lena ,aby je pokochać -należy je zrozumieć .Dopełniają ognisko rodzinne.chronią domowników .nie są przewrotne ,przekupne ,……ludzie powinni uczyć się od zwierząt ……a nie zwierzęta od nas ..z Bogiem

  6. Anne.. ja nie mam nic przeciwko psom czy innym zwierzakom i zgadzam się z Tobą co do ich usposobienia. Uważam tylko, że to wielki błąd dawać im więcej uwagi i uczucia niż ludziom.
    A kochać powinniśmy nawet wtedy, kiedy nie rozumiemy. Tak przynajmniej ja to pojmuję.

    • A mnie się wydawało, że Cię rozumiem i nawet zgadzam się z Tobą Anne.
      Uważam jedynie za błąd kochanie zwierząt bardziej niż ludzi, z czym się nie zgadzasz, o ile dobrze zrozumiałam po Twojej reakcji.
      Ale chyba masz rację.. nie rozumiemy się.

    • I niejeden pogryzł, nawet ten, którego właściciele przekonują, że jest łagodny i nie gryzie. Tak jak znane są przypadki, kiedy pogryzł własnego pana.

      • lena -jesli ograniczysz mu swobodę ,czym większy pies -tym musi mieć większą przestrzeń ,………a to co napisałam to był żart- napisałam to do Radka -a i sama byłam ugryziona ,więc wyciągnęłam wnioski ,………jeśli chodzi o fizyczne ugryzienie ,nie przenośnie …………,,nie świat niszczy ludzi ,lecz ludzie niszczą ten świat ”z Bogiem Lena.

    • No i właśnie potwierdzasz to, co napisałam w pierwszej wypowiedzi.
      Przykro mi to stwierdzić Anne…
      „to zależy .czy na to zasłuży” – nie wierzę, ze to napisałaś Anne a jednocześnie dziękuję bo wychodzi na to, że moje wnioski były bardzo trafne.
      Z Bogiem Anne…

  7. Czyli powinniśmy być wdzięczni psu za lekcję życia. I zasłużyliśmy i szkody nie ponosimy bo szybko się regeneruje.
    Bez komentarza.

    • Anne, nie potrafisz dyskutować z ludźmi, bo każde zdanie odmienne od twojego etykietujesz jako „manipulacja”, „lanie wody” itd. Zaakceptuj to, że inni mogą mieć inne obserwacje i inne zdanie od twoich, twoje nie jest jedynie słuszne.

  8. psiara-tak ,tak …oczywiście ,a przede wszystkim zmień nik………a po za tym nie dyskutuje z Tobą ,…………odpowiedz na moje pytanie a wówcza Ci odpowiem ………..i gdybyś miała odrobine racji wówczas ,bys nie zabierała głosu …z Bogiem .

  9. To mógł siedziec z psami w budzie, a nie z ludźmi. Ostatnio „kochany” piesek zagryzł moją kotką. Pies był jamnikiem – kto zna ten rasę ten wie, że jamniki zagryzają i atakują wszystko, co tylko nie zdoła przed nimi uciec. Jak czytam takich durniów, to aż mi sie niedobrze robi.

  10. to nie czytaj ,…………masz wybór…..a z kotami jest tak ,że pierwsze prowokują psy ……a tak ogólnie potrafią wszystkie zwierzęta żyć ze sobą w zgodzie .Z Bogiem

Skomentuj

