cropped-thelastguildlogo21

Blog Dawida – Last Guild

 

Dawid, znany niektórym czytelnikom jako „Arraivald”, założył właśnie nowego bloga o tematyce chrześcijańskiej, którego można znaleźć pod adresem thelastguild.wordpress.com.

 

27 comments on “Blog Dawida – Last Guild

  1. Arraivald pisze tak:
    Na początku rozwiejmy wątpliwości – chrzest Duchem Świętym (DŚ) nie jest wymagany do zbawienia.
    Pisząc tak udowadnia że nie za bardzo wie o czym pisze.

    Mnie się wydaje że na początku drogi, drogi z CHRYSTUSEM JEZUSEM, powinniśmy więcej słuchać niż mówić. Powinniśmy słuchać tych którzy mają ŚWIADECTWO CHRYSTUSOWE.
    „Moja Mamusia wspominała często zbór swojej młodości mówiąc, że tam prawie wszyscy doznali chrztu Duchem Świętym. „Był jednak w zborze Brat (dyrygent, zajmował się też młodzieżą) – mówiła zakłopotana – który całe życie modlił się o chrzest Duchem Świętym i… nie otrzymał. A był z nas wszystkich najbardziej pokorny, bogobojny i wierny…”.

    W jej rozumieniu ten Brat nie był ochrzczony Duchem Świętym, gdyż nie przeżył znaków polegających na mówieniu językami, na skakaniu z radości.

    Odpowiedziałem wtedy: „Mamusiu, on miał najwięcej Ducha z was wszystkich”. Tak myślę do dzisiaj.

    Nie można bowiem wieść bogobojnego, zwycięskiego i świętego życia bez pełni Ducha Świętego!

    Nieporozumienia powstają dlatego, ponieważ wiedziemy spór nie o to, co trzeba. Wiedziemy spór o to, jak i kiedy otrzymuje się Ducha Świętego? O tym nie decyduje człowiek i jego argumenty, lecz Bóg.

    Powinniśmy raczej zastanawiać się nad ważniejszą kwestią: czy mam Ducha Świętego, czy chodzę w Duchu Świętym?

    Duch Święty nie jest posłany po to, by odnotować czas i miejsce jego otrzymania, lecz byśmy mogli prowadzić zwycięskie i święte życie. Takie, jakie widzimy w Jezusie Chrystusie.

    Po czym poznaję, że mam Ducha Świętego? Po tym, że żyję według Ducha (a nie według ciała!), że jestem posłuszny Duchowi (nie zasmucam Go), że zwyciężam w pokusach i doświadczeniach. Po tym, że biorę odważnie swój krzyż i naśladuję Jezusa, nie bojąc się umrzeć dla swego JA (to w mocy Ducha umartwiamy starą naturę). I wreszcie – po tym, że pojawiają się w moim życiu owoce Ducha Świętego.

    To daje mi przekonanie, że Duch Święty jest we mnie, bez względu na to, jak i kiedy zostałem nim napełniony.

    To Duch Święty daje nam moc do zwycięskiego życia. Sprawia, że podejmujemy wszelki wysiłek w biegu wiary, pobudza nas do postów i nieustannych modlitw. Jego moc pozwala nam zwyciężać Szatana, świat i naszą cielesność. Gdy będziemy postępowali według Ducha, zachowamy wszystkie Boże przykazania, odrzucimy wszelką nieczystość i grzech, będziemy wzrastać w uświęceniu, a na koniec powiemy: „Dobry bój bojowałem, biegu dokonałem, wiarę zachowałem…” 2Tym 4,7

    Drodzy Bracia i Siostry, zachęcam – wejdźmy na drogę uczniostwa (patrz Łuk. 9,23). Pomimo wysokich wyrzeczeń (zaparcie się siebie, wzięcie krzyża swego, utratę życia swego) – warto!

    Dlaczego? Ponieważ uczniowie posiadają coś wyjątkowego!

    „Uczniowie zaś byli pełni radości i Ducha Świętego” DA 13,52. Alleluja!”
    http://www.chrystusowy.pl/i131,Chrzest-Duchem-Swietym,Waldemar-Swiatkowski.html

    • Witaj veteranie, tak jak napisał Radek, zapraszam do mnie. Możesz do mnie napisać maila, pogadać na skype, napisać na fejsie. Gdzie chcesz i chętnie wytłumaczę temat. Chciałem zauważyć, że w moim artykule jest wytłumaczone, że posiadanie Ducha Św. (co zapewne ma większość czytelników) nie jest równoznaczne z chrztem Duchem Św., dlatego nie widzę zbyt wielkiego związku z tym co napisałeś w komentarzu, wręcz mój post zgadza się z tym w większości :)

      Pozdrawiam

    • Wytłumacz mi co to jest ten „duch święty”bo w ST nic o nim nie napisano.Napisano tylko o duchu bożym a to duża różnica ponieważ niekoniecznie duch święty musi pochodzić od Boga a co nie pochodzi od Boga to wiadomo od kogo.

  2. Weteranie, powinieneś zostawić ten komentarz u Dawida, ponieważ to artykuł jego autorstwa. Nie musze zgadzać się ze wszystkim co znajduje się na zaprzyjaźnionych witrynach (w poglądach o działaniu Ducha Św najwyraźniej jest mi bliżej do Ciebie).

  3. Drodzy – mam nadzieję – ponownie narodzeni z tego grona;

    Z przykrością muszę napisać że odchodzę z Bloga Radtrapa.

    Moja misja tutaj jest już skończona. Napisałem wam wiele artykułów których celem jest pokazanie prawdy jaką jest. Pisałem artykuł o Zbroi bożej, który mam nadzieję pomógł nie jednemu z was. Niestety, ostatnio zwiedzenie osiągnęło tutaj gigantyczne rozmiary. Ostrzegałem was, ale mojego ostrzeżenia nie przyjęliście.

    Nie odrzucam was, ale nie mogę mieć współudziału z fałszywymi doktrynami, takim jak zaprzeczanie trójcy, zaprzeczanie boskości Chrystusa, jego wiecznej natury, usuwanie z Biblii całych ksiąg, twierdzenie że trzeba wykonywać prawo i czepianie się pokarmów to tylko mała część tego co zobaczyłem.

    Nie świadczy to o waszym zbawieniu, ale może świadczyć o zwiedzeniu. Nikt z nas nie ma całej prawdy, ale są podstawy wiary – takie jak zbawienie łaską bez uczynków – które charakteryzują wiarę ponownie narodzonych chrześcijan.

    Wszystkie religie każą ci zbawić się poprzez uczynki. Chrystus chce cię zbawić poprzez uwierzenie w niego! W tym nie ma żadnej ludzkiej miary! Ale wielu z was wierzy że możecie się sami zbawić poprzez spełnianie „2 przykazań”. W 2 przykazaniach spełnia się zakon; czy chcecie znów być pod zakonem?

    Czuję że Bóg powołał mnie teraz do działania w języku Angielskim. Ostatnio nawiałem dzięki znajomym w USA kontakt z Fritzem Springmeierem (POLECAM!) i jak Bóg pozwoli od tej pory to język angielski będzie nośnikiem wiadomości o których piszę.

    Życzę wam udanego pisania na tym blogu (jeżeli pisze prawdziwe doktryny a nie usuwa z Biblii) i wytrwania w Chrystusie; niech będzie z wami do końca waszych dni!

    ~ DIAMYO FUJIWARA

    • Dodam ciekawostkę:
      „Najzabawniejsze jest to wszyscy Żydzi mesjanistyczni uważają judaizujących pogan za wilków w owczych skórach. Jednak judaizanci z pogan są na tyle pyszni że nawet ten fakt do nich nie dociera i albo mówią że oni się mylą albo udają że nie słyszą i twierdzą że ich popierają. Zmuszanie wierzących pogan do życia po żydowsku jest sprzeczne z poglądami Żydów mesjanistycznych. Tacy Żydzi mesjanistyczni jak np. David Stern,Daniel Gruber,Daniel Juster,Asher Intrater,Derek Leman i wielu innych ostro sprzeciwiają się tym ruchom i nazwali Ruch 119 Ministries,Jim Staley fałszywymi nauczycielami i wilkami w owczych skórach.”

      • cenię Twoje komentarze ponieważ są rzeczowe .Zastanawia mnie odrzucanie jednych przez drugich ,a wynika to z błędnych interpretacji.Co z tego wynika ,jeżeli faktycznie biblia była by skażona ,co wskazuje na różne wydania -to znaczy że jest Czystym Słowem Samego Boga .np.działanie matematyczne ,rózne rozwiązania ,czasami ten sam wynik ,lecz nie zgodny z wzorem ,lecz jaką ocenę dostaniecie ,jeśli nie zastosujecie Wzoru????Z Bogiem.

  4. To daje mi przekonanie, że Duch Święty jest we mnie, bez względu na to, jak i kiedy zostałem nim napełniony.- święta racja.Z Bogiem veteran.

  5. Najpierw jest nowonarodzenie z Ducha Świętego – ono daje życie wieczne. A potem dopiero są napełnienia (chrzty) Duchem Świętym, może być ich kilka.
    Czyli wszyscy tu mają rację, tylko kwestia nieporozumienia.
    Nowonarodzenie jest z łaski, ale nowonarodzenie jest do dobrych uczynków. Czyli mamy i łaskę i uczynki, pełnione w Duchu.

    pozdrawiam

  6. ,,ty bladzisz nie to ty bladzisz” ,, ja chodze w duchu a ja w posluchu ja mowie jezykami hamarasamaraki hamarasamaraki” czytajac niektore posty rece opadaja piszecie jak dzieci z kolka zielonoswiatkowego

  7. zdrowy objaw -ręce muszą opadać ,gorzej by było gdyby nastąpiła sztywność kończyn -mały żarcik ,bez urazy ,a ogólne relacje -,,kto się czubi ten się lubi” ,kochamy się jak bracia i siostry .Z Bogiem -pasozyt.

  8. Patrząc na dyskusje internetowe o Biblii, chrześcijaństwie itp zauważam, że ta grupa jest chyba najbardziej podzielona ze wszystkich. Zarzuca się katolikom, że trzymają się ściśle dogmatów itp, ale widzę, że to może nie do końca takie głupie, bo przynajmniej są zgodni. Albo hindusi, mają wielu bogów, ale przynajmniej to ich łączy, wspólna religia, tradycje i inne bogactwa duchowe, a tu w chrześcijaństwie co osoba lub co grupka ma swoje interpretacje, swoje założenia itd. Źle to wygląda. Myślę, że wystarczy starać się być po prostu prawym człowiekiem i wtedy Bóg wspiera Twoją wolę, pomaga lub przynajmniej jest z Tobą. Polecam książkę T.a Kempis – „O Naśladowaniu Chrystusa”, choć nie wszystko tam rozumiem, ale większość jest przydatna, każdy może ocenić sam.

    • ” być po prostu prawym człowiekiem” – czyli chciałbyś zbawić się uczynkami swoimi? Tak każda „religia” mniej więcej naucza (różne stopnie wtajemniczenia, ascezy czy odwrotnie), tylko Biblia mówi inaczej – Łaska Boże przez Chrystusa. Nie mozemy być święci jak Bóg z siebie aby Go dosięgnąć. On zabrał na krzyżu grzech by dać nam swoją sprawiedliwość. Czyli to tylko dzięki Jego Świętości. To wszystko Łaska.
      Co to jest ewangelia – wyjaśnia list do Rzymian, co nie jest ewangelią – wyjaśnia list do Galacjan, Proszę Cię, najpierw patrz w Słowo Boże zanim wydasz werdykt.

      • Nie. Ja nawet nie muszę być zbawiony, sam mówisz, że to łaska, więc oceni nas Bóg i Jemu to pozostawiam, nie zagłębiam się nadto w szczegóły. Myślę, że doceni On to, że stawiam prawdę na pierwszym miejscu, miłuję sprawiedliwość, uczciwość i staram się naśladować Chrystusa. Nie muszę być do tego świętym.
        Pismo Św czytuję od czasu do czasu, nie studiuję, bo to daremne jak widać po różnicach zdań i wieli odłamach chrześcijaństwa. Wierz mi, proszę Cię, że nie o to w Ewangelii chodzi.

        • ” Ja nawet nie muszę” – czyli jesteś dumny ze swojej własnej „sprawiedliwości”? Absolutnie fałszywy punkt wyjścia, w dodatku jest to podstawowy dogmat ateistyczny, a hybrydą chrześcijańsko-ateistyczną NIE da się być, choć można żyć w ułudzie… bo albo Bóg podał prawdę, albo nie – czyli skłamał, nie ma trzeciej możliwości. Nie musisz- czyli negujesz grzech, ludzką niedoskonałość TAK widoczną wokół nas, to delikatnie mówiąc niepoważne.
          Twoja postawa wyraża się w tym, co wyrażają sami sataniści – „Powiedz swojemu sercu: „Ja jestem swoim własnym zbawicielem” (biblia szatana laveya)
          „bo to daremne jak widać po różnicach zdań i wieli odłamach” – to twoja wymówka, nie jest to daremne, bo Słowo Boże ma swój tekst, kontekst i kotekst, a różnice co do dalszych spraw niz podstawy są „policzalne”, a i przyczyny różnic są sprawdzalne i mają swoje przesłanki, błędne bądź prawidłowe (nieprawda że są setki czy dziesiatki interpretacji, to zwodniczy i fałszywy zarzut obliczony na to że nikt nie będzie sprawdzał, a często też oparty na relatywizmie), ponadto twój zarzut jest zbyt ogólny i nie odzwierciedla się w żadnych konkretach.
          „sam mówisz…” – najwidoczniej nie zrozumiałeś ani nawet nie postarałeś się zrozumieć moich słów, tylko je przeinterpretowałeś na swoje.
          Niech Bóg otworzy ci oczy,
          pozdrawiam

    • Chrześcijanie są podzieleni ponieważ mają różne poznanie i czasem błądzą bo każdy chce mieć rację, zapominając że prawda jest jedna i dotarcie do niej możliwe jest przez pokorne szukanie, wtedy Bóg objawia wszystko człowiekowi. Jest tyle sprzeczek bo ludzie zapominają że mają czynić wolę Ojca, a nie swoją, Ewangelię Ojca, a nie swoją.

      • Dokładnie. Są różne czynniki przyczynowe i są one konkretne w każdym przypadku, jednak wbrew zwykłej logice niektórzy rzucają ogólniki i próbują omijać szczegóły (lub walczą z własnym wykrzywionym wyobrażeniem Boga), intencje za tym stojące to najczęściej zwykłe „moja racja najmojsza jest i kropka” czy zwykła niechęć do Boga, lubienie grzechu etc.. lecz to tutaj w necie mało kto ujawni, a nie zajrzysz w serce kogoś, nawet w 4 oczy – choć wtedy lepiej widać co stoi za stanowiskiem (nerwy, emocje, wściekłość, niechęć itd).
        Podziały wynikają często z upadłej natury ludzkiej – braku pokory, podejrzliwości ,braku zwykłęgo zaufania, wzmożonego ego, personalnych antypatii, niezrozumienia semantycznego, braków w hermeneutyce biblijnej, dodawanych tradycji czy innych elementów do wykładania Pisma itd… wszech-duchami nie jesteśmy. Ale są pewne podstawowe fakty, których żaden chrześcijanin NIE zaneguje np ukrzyżowanie, zmartwychwstanie i pośrednictwo Chrystusa, prawdziwość i profetycznosć objawienia Bożego.

  9. Może ktoś by się zajął sprawą Ewy Tylman? Wczoraj przed snem stwierdziłam do męża że pachnie mi to satanistycznym obrządkiem i nie zdziwiłabym się gdyby godziną śmierci/porwania E.T. była 3:33 i że ogólnie mam przeczucie, że gość był wabikiem a sama Ewa została porwana.
    A dziś… czytam, że Rutkowski odkrył satanistyczne zajawki Adama Z…. i aż mną zatrzęsło.

  10. Ja uważam że każdy z Was posiada Dary Ducha ,powołani jesteście przez Boga do wykonywania róznych rzeczy ,jeden bedzie ewangelizował ,drugi pomagał bliżniemu …..itd ,…i proszę się nie zniechęcać ,Z Bogiem kochani.

  11. Jeśli już spotkasz w swoim życiu Pana,zaczniesz Go poznawać to chcesz wiècej i wiècej tego kontaktu,relacji,myśli,świadomości obecnošci/innymi słowy,dàżysz dalej i wtedy nie wystarcza już to minimum potrzebne do zbawienia! Chrzest DŚ sprawia,że jest siè jeszcze bliżej Boga i ja jakoś nie potrafię patrzeć na to co czujè w wierze pod kàtem samego zbawienia-to raczej przypomina bieg za czymś co fascynuje,daje siłè,wiarè i kompletność! …a jeśli przy tym dostàpiè zbawienia,bèdè szczèsliwa- nie umiem jednak traktować swojej wiary stricte jako „ratowanie siebie” (myslê o zbawieniu)-to fascynujàca podróz z najlepszym przyjacielem! Nie rozumiem,ze będąc chrześcijaninem można się wzbraniać czy unikać otrzymania DŚ ,który daje silniejszą wièź z Panem Bogiem :)

Skomentuj

