Walka o Biblię – prof. Walter Veith

 

 

Tyle osób mi polecało że w końcu obejrzałem. Nie żałuję. Potwierdziło się że kiedy Veith trzyma się tylko historii, jest jednym z lepszych wykładowców.

Część 1/6

 

31 comments on “Walka o Biblię – prof. Walter Veith

  1. cytuje : „Sceptycy byli przekonani, że ponad tysiąc lat przepisywania ksiąg biblijnych znacznie
    oddaliło kopie od oryginałów (autografów), a zatem Pismo Święte nie może być
    uważane za tekst wiarygodny. Wielu z nich, gdyby doczekało odkrycia z Qumran,
    przeżyłoby szok, widząc, jak dalekie od prawdy były ich założenia, tezy i wnioski.
    Niektórzy z tych, którzy go dożyli przez pewien czas próbowali się uchwycić
    twierdzenia, że zwoje z Qumran muszą być fałszerstwem.
    Masoreci, czyli średniowieczni gramatycy żydowscy, kopiując tekst, przestrzegali
    skrupulatnych zasad. Mimo to nawet ich kopie różniły się między sobą niewielkimi
    szczegółami, które nazywamy wariantami. Z ogromną ciekawością bibliści oczekiwali
    publikacji rękopisów znad Morza Martwego, aby porównać je z tekstem masoreckim.
    Co się okazało? Dr Randall Price napisał:
    „Rozczarowanie spotkało tych, którzy oczekiwali, że zwoje ujawnią radykalne
    zmiany w tekście biblijnym, bo ich treść potwierdziła tylko wiarygodność i stabilność
    Starego Testamentu, jakim dysponujemy we współczesnych przekładach.”[1]
    Porównanie zwoju księgi Izajasza z Qumran z jego późniejszą o tysiąc lat masorecką
    kopią dowiodło, że są identyczne w 99 procentach! Podobna zbieżność cechuje inne
    kopie ksiąg biblijnych znalezione nad Morzem Martwym, co potwierdza niezwykłą
    wiarygodność tekstu masoreckiego, na którym opierały się dotychczasowe przekłady
    Biblii. [ ]
    Ale co z tym 1 procentem? Na czym polegają owe różnice?
    W większości przypadków chodzi o różną pisownię tego samego słowa albo o inny
    szyk wyrazów w zdaniu. Już jednak w starożytności istniało kilka form pisowni
    niektórych słów ………………………”Zwoje znad Morza Martwego dowiodły, że księgi biblijne, mimo wielokrotnego
    ręcznego przepisywania ich przez ponad tysiąc lat, ostały się praktycznie bez zmian.
    Prof. Millar Burrows z Uniwersytetu Yale, który jako jeden z pierwszych poznał się na
    qumrańskich zwojach i opublikował niektóre z Johnem Treverem, napisał o księgach
    starotestamentowych znalezionych nad Morzem Martwym:
    „Nie licząc pewnych różnic ortograficznych i morfologicznych, zgadza się on z
    tekstem masoretów w godnym podziwu stopniu. Jego ogromna ważność polega na
    potwierdzeniu wiarygodności tekstu masoreckiego ” – zródło : http://www.zbor-elblag.pl/Qumran_-_dlaczego_odkrycie_stulecia.pdf

    autor wspiera równiez septuaginte ale wiemy z przykładów z apokryfami ze septuaginta jest fałśzerstwem ,równiez fałśzywy list pseudoAristeasa to oszustwo – widzimy wiec ze masoreci nic nie pozmieniali a tzw tetragram to juz inny temat – dla wazne ze JESTEM który JESTEM to PAN JEZUS a jesli tetragram został wpprowadzony przez ludzi to moim zdaniem za wola Boża aby pokazac ze dopuszcza uzywac imion w jezykach narodowych dlatego nie mamy w NT wskazac PANA JEZUSA czy apostołów odnosie wymowy imienia – prawdziwa wiara w duchu i prawdzie nie patrzy na wymowe czy pisownie o która walki trwaja do dzis ale patrzy co dane imie oznacza i co mówi o naturze i charakterze tego który za nim stoi a YHVH jest scicle połączone z JESTEM z PANEM JEZUSEM kóry w przyszłosci objawi nam swoje imię : http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=7194

    ” Imię swoje miał wypisane, lecz nie znał go nikt, tylko on sam ” OBJAWIENIE JANA 19:12 – kto wie czy nie chodzi tu o pisownie czy wymowę imienia ukrytego zamiast YHVH

    , równiez w Objawieniu Jana mamy odnosiniki do jezyka hebrajskiego co tylko nam utwierdza w odkryciach z Wumran ze mozemy polegan na wersji hebrajskiej a kto chce niech pograza sie w septuagincie i apokryfach

    ,“I zgromadził ich na miejscu, które po hebrajsku nazywa się Armagedon” OBJAWIENIE JANA 16:16

    , “I miały nad sobą jako króla anioła otchłani, którego imię brzmi po hebrajsku Abaddon ” OBJAWIENIE JANA 9:11

    , odkrycia z Qumran to nie przypadek ale Boże wskazanie ze Biblia zawiera natchnine Słowo które nie zmieniło sie przez tysiac lat : MASORECKI TEKST vs ZWOJE Z QUMRAN : http://www.google.pl/search?q=masoretic+vs+qumran&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

    , pozdrawiam i nie badzmy głupi i gnusnego serca – to szatan chce abysmy zwatpili w natchnienie Biblii a wzamian daje nam septuaginte zatruta apokryfami :

    , „A On rzekł do nich: O głupi i gnuśnego serca, by uwierzyć we wszystko, co powiedzieli prorocy ” Lukasza 24:25

    • a może to szatan zatruł septuagintę apokryfami, abyśmy przestali czytać jej przekłady? Skąd tu taka pewność, że ta a nie inna wersja jest prawdziwa? Jedna i druga strona wyciąga jakieś dowody, które nie są dowodami, tylko spekulacjami: ten napisał to, a to poszło tam, a tu na pewno jest przekłamanie, a tu jest prawda…

      Maranatha, skoro jesteś przekonany o tym, że septuaginta jest fałszerstwem to czy podarłbyś Biblię np. warszawską, krzycząc, że to łgarstwo?

      • Dlaczego miałbym podrzec Biblie warszawska ? , czytam ja , agdybym miał dodatkowo Biblie np tysiaclecia – ST i NT to zrobiłbym to co zrobiłem z NT wydanie tysiaclecia czyli powicinałem fałszywe komentarze i biografie – tak samo był zrobił z cała BIBLIA tysiaclecia – wywalilbym fałszywe komentarze i wyciał bym apokryfy ;) , proste rozwiązanie problemu trucizny ;) , pozdrawiam

  2. Swego czasu miałem czytać apokryfy, ale oprócz dwóch zdań więcej nie czytałem.
    Zastanawiam się czy to nie była jakaś Boża interwencja.

  3. Choroba że tak powiem… Ale wy macie problem…

    Czy ktoś wam zabrania kochać bliźniego jak siebie samego… Miłość do Boga polega na miłowaniu bliźniego…

    Czy Septuaginta sfałszowana czy nie, – ma coś wspólnego z miłowaniem bliźniego…? Jakie to ma znaczenie…?

    U Boga i tak liczy się wiara poparta uczynkami… Jak tego nie będzie to intelektualna rozprawa z Septuagintą nic nie pomoże…

    A po za tym Veith jest adwentystą i jak zaczął wyjeżdżać z tą swoja prorokinią Elen White to niedobrze mi się robi…

    To co z tego ze przedstawia pewne fakty… ale do czego zmierza?…

    Przestańcie zbierać sobie nauczycieli… rozmawiajmy jak równy z równym… Veitha też to dotyczy..

    A ponadto ja myślę, że chyba zaczyna wychodzić “szydło z worka” i czas dezorientowania ludzi już nadszedł..

    Zaczyna się tu na tym forum “kisić” i proszę mnie nie oskarżać o ignorancję i braku wiedzy i znajomości czytania ze zrozumieniem….
    Okazuje się że najważniejsze jest osobiste czytanie Pisma, osobista wiara i osobiste relacje z Bogiem…
    Cedzenie komara nic nie da..

    Liczą się uczynki wypływające z wiary…

    A Veith, czy inny prorok, ma guzik do tego…

    Veith nie jest żadnym pośrednikiem zbawienia…Oprócz Jezusa nie ma nikogo..

    • Trafiłeś w sedno problemu bracie „jgs”. Najważniejsze to miłować Boga i bliźnich oraz zachować Jego przykazania. Kłócenie się o to czy Pan Bóg ma takie imię czy inne jest moim zdaniem zwodzeniem i sianiem zamętu. To co jest absolutnie najważniejsze jest takie samo prawie w każdym przekładzie Biblii.

      • Dokładnie. Jeśli kochasz Boga nade wszystko, to nie wielbisz innych bogów, nie wymawiasz jego imienia nadaremno i w ogóle nie zastanawia Cię, bo to nie ma znaczenia jakie powinien mieć imię. Jeśli kochasz drugiego człowieka, to nie zrobisz mu krzywdy, nie zabijesz go, nie będziesz go okradał, nie będziesz go obmawiał, nie będziesz mu zazdrościł itd….. W tym jednym przykazaniu miłości zawarte jest wszystko (nie trzeba pamiętać 10 przykazań) i jakże piękny i idealny byłby świat, gdyby ludzie tylko posłuchali Jezusa.
        „Przykazanie nowe daję wam, abyście się wzajemnie miłowali,
        tak jak Ja was umiłowałem, żebyście i wy tak się miłowali wzajemnie.
        Po tym wszyscy poznają, żeście moimi uczniami, jesli będziecie sie wzajemnie miłowali.” (J 13:34-35)

      • zamęt zasiał m.in KRK i Kościół prawosławny – oni dodali apokryfy i wmówili ludziom ze to słowo Boże – ale dlatego to zrobili bo w apokryfach jest wsparcie dla rówznych ich fałszych nauk i dogmatów wiec to nie jest tak jak wam sie wydaje.Zgadzam sie ze milosc to podstawa ale czy ostrzeganie ludzi przez trucizna to nie miłość ??? , nie wiem na jakim etapie jestescie swojej wiary ale to ze dzis nie widzicie problemu to nie znaczy ze go nie ma i ze w przyszlosci bedziecie dziekowac za to ze ktos was ostrzegał np przez apokryfami – bo nie raz widze np katolików jak cytuja apokryfy broniac nauk Watykańskich , pozdrawiam

        , wiara i inne aspekty chrześcijańskiej działalnosci bez miłości sa puste i sa nic nie warte ale mimo wszystko zatruta woda moze nie zaszkodzic komus ale moze go i usmiercic – i tak jest np z apokryfami

        , „I choćbym miał dar prorokowania, i znał wszystkie tajemnice, i posiadał całą wiedzę, i choćbym miał pełnię wiary, tak żebym góry przenosił, a miłości bym nie miał, byłbym niczym. (3) I choćbym rozdał całe mienie swoje, i choćbym ciało swoje wydał na spalenie, a miłości bym nie miał, nic mi to nie pomoże ” 1 KORYNTIAN 13:2-3

        • A bierzesz w ogóle pod uwagę Maranatha, że jednak się mylisz? Że to Ty jestes szatańsko wprowadzony w błąd?

          , “I choćbym miał dar prorokowania, i znał wszystkie tajemnice, i posiadał całą wiedzę, i choćbym miał pełnię wiary, tak żebym góry przenosił, a miłości bym nie miał, byłbym niczym. (3) I choćbym rozdał całe mienie swoje, i choćbym ciało swoje wydał na spalenie, a miłości bym nie miał, nic mi to nie pomoże ” 1 KORYNTIAN 13:2-3″

          To powinno wszystkim nam wystarczyc.
          Celem kazdej duszy, żyjacej na tej ziemi jest kochac swojego Stwórcę i swoich bliźnich. A jest to nie lada wyzwanie. I marne nasze wysiłki bez posłuszeństwa i pokory.

  4. To jak już jesteśmy przy profesorze Walterze, którego bardzo cenię za empirię i popieranie faktów cytatami i dokumentami historycznymi, prorponuję obejrzeć ten wykładzik. Bardzo ciekawy na temat papizmu i jego działalności na świecie

  5. Jak twoim zdaniem zbieramy nauczycieli ? wysłuchanie wykładu dla ciebie jest zbieraniem nauczyciela? czy to źle że człowiek poszerza wiedzę od drugiego? słuchamy jak równy z równym nikt go nie wywyższa , myślisz że jakbyś był na jego wykładzie i miałbyś inna wiedzę na dany temat niż on to by jej nie wysłuchał od ciebie? wtedy on z nauczyciela stał by się uczniem a ty nauczycielem?!czy to takie złe?

    • Ryba… Przykro mi ale chyba byś się rozczarował(a).. Veith,… myślę że by cię nie wysłuchał, …a raczej pokazał twoja „niewiedzę”… Problem z takimi nauczycielami jest taki, że oni sami sobie nadają swój autorytet…gdyż nie jest to autorytet z nadania Chrystusa.. On, czyli Veith nie występuje jako ktoś, kto po prostu dzieli się informacją po to żeby inni wiedzieli… On występuje jako nauczyciel i prorok… jest dogmatyczny w swoich wnioskach, a przez to chce innych podporządkować do siebie… On nie mówi o sobie że jest Chrystusowy, lecz kieruje uwagę na siebie, swoją wiedzę i swoich proroków jak np: Miller czy E. White…

      Uważasz że z takim człowiekiem byś podyskutował(a)…Może na osobności,,,ale nie publicznie…

      pozdrawiam

      • Jgs lepiej zamiast zrażać ludzi do wykładu Veitha czy np Kenta Hovinda niech może sami ocenią po obejrzeniu czy są to wartościowe wykłady dla nich czy nie?! Wydaje mi się że osoby tu zaglądające mają swoje rozumy i same wychwycą prawdę lub kłamstwo a przede wszystkim czy dany wykład pogłębił ich wiedzę na dany temat lub nie, pojęcie o historii i zagadnieniach Biblii ci panowie mają dużą, zapewniam cię ostrożnie podchodzę do ich i innych wykładów to samo zalecam każdemu, nie czuję się w żaden sposób po obejrzeniu ich filmów że mnie w jakiś sposób podporządkowali do siebie! takie problemu mogą mieć ludzie słabej wiary bądź osoby o zaburzeniach emocjonalnych a nie osoby normalne , jestem starej daty i ciężko mnie omamić:)co do proroka jedyną moja drogą jest Jezus i nawet jak obejrzę 100 podobnych wykładów to nic to nie zmieni w miłości do Boga, pozdrawiam

        • ja się zgadzam z jgs. Nie obejrzałam wszystkich wykładów tych panów, ale niestety sposób ich wypowiadania się zraził mnie i nie wiem czy skusze się na pozostałe.
          To, że maja ogromną wiedzę to nie wszystko. Miedzy ogromem informacji, które przekazują przeplatają złośliwe uwagi w kierunku tych, których chcą zdyskredytowac. I nie ma dla mnie znaczenia czy słusznie czy nie. Forma jakiej uzywaja jest dla mnie podejrzana.
          Jezus zwracał się do wszystkich z miłością, nie z ironią.

        • Ryba… Bez urazy… ja nie powiedziałem, że nie należy z dystansem obserwować tego co się dzieje wśród tak zwanej „ewangelizacji” – i w czambuł tego nie potępiam..

          Ale jak zauważyła Iena – podteksty tych nauczycieli są nie tyle że podejrzane ale wręcz niebezpieczne…

          Wykład Veitha to wzorcowy przykład socjotechniki i manipulacji… On w przekazie podprogowym i w podtekście – sugeruje ( powiem ogólnie), że zbawienie jest u adwentystów… np: niedziela jest znamieniem bestii…

          Taka argumentacja jest nie do przyjęcia… Diabeł też powoływał się na fakty, na Słowo Boże i co z tego?…
          Samo to że ktoś elokwentnie i językiem akademickim przedstawia pewne prawdy jeszcze o niczym nie świadczy… Ale jaki jest jego cel?… Co chce osiągnąć?…I wreszcie po co on o tym mówi?…Na jego wykładach jak widać siedzą ludzie i wyglądają – /przepraszam za kolokwializm/ – jak stado baranów… Tu nie ma żadnej dyskusji i to nie jest kościół Boży…
          A to że napisałem że w rozmowie z tobą /mam na myśli rozmowę publiczną/ pokazał by twoją niewiedzę – to nie znaczy że ty nie wiesz… On, i z Chrystusem postąpił by tak samo..

          A skoro Jezus jest twoim Panem / co mnie cieszy/ to Pan – Zbawiciel może więcej przekazać niż jakiś Veith… Czy nie prawda?..

          Pozdrawiam.

          • Bez urazy ale to czy oglądanie wykładów tych panów jest niebezpieczne sam zadecyduję Jgs ,jeszcze raz to napiszę – uważam ich wykłady za wartościowe i z przyjemnością obejrzę sobie inne takie jest moje zdanie! ze wszystkim oczywiście co mówią nie muszę się zgadzać oni jak każdy człowiek popełniają błędy i nie są nieomylni!! to nie dyskusja jak twierdzisz ale akurat wykład, dla ciebie ludzie co go słuchają wyglądają jak stado baranów (ciekawe spostrzeżenie)! a jak mają słuchać wykładu?? skakać po ławkach jak małpy?? on nie sugeruje ale mówi jasno! Jezus jest panem i Bogiem, wielokrotnie to powtarza! Kościół Boży jest w każdym kto wyznaje wiarę w Jezusa czy nie prawda Jgs?poza tym nie w mej intencji jest kłócenie sie z wami zapewniam was! z Bogiem

            ps: Lena twoje porównanie Veitha z Jezusem zostawię bez komentarza!

            • „Lena twoje porównanie Veitha z Jezusem zostawię bez komentarza!”

              Pisałam nie tylko o Veith’u ale i o Hovindzie i innym im podobnym.
              Tu nie ma co komentować Rybo. Nawet przez mysl mi nie przyszło, żeby kogokolwiek porównywac z Jezusem, a już na pewno nie Veitha. Czasami zaskakuje mnie jak róznie mozna rozumieć te same słowa.
              Czy nie mamy nasladowac Jezusa jako Jego wyznawcy?
              Czy prof. Veith nie deklaruje, że „Jezus jest panem i Bogiem” jak to napisałeś?
              Czy nie powinien Go naśladować skoro jest Jego wyznawcą? A tym bardziej kiedy uwazany jest przez tylu ludzi za autorytet w znajomosci tematu? Przynajmniej teoretycznej?
              Wiec skąd te złośliwości? Grzecznie i z usmiechem ale jednoczesnie jak szpila w bok? Oczywiscie mogę być przewrazliwiona ale pisałam to jako moje osobiste odczucie. Nie namawiałam nikogo do ogladania ani nie odradzałam. Każdy niech decyduje sam.

              • ”Czy nie mamy nasladować Jezusa jako Jego wyznawcy?” nic dodać nic ująć! dlatego ja pytam czy oni nie kochają Jezusa? dlaczego więc nie mamy słuchać innych ludzi?!Uwierz mi mnie to częściej zaskakuje jak róznie można rozumieć te same słowa, co do pana Veitha piszesz że przez tych ludzi jest autorytetem skąd to wiesz? po ich minach to stwierdzasz z filmów? ja cały czas twierdze że nie wolno się zamykać na innych wiedzę tak samo ty możesz przekazać mi wiedzę której ja nie znałem i odwrotnie czyż nie mam racji? nigdy nie używam złośliwości świadomie więc nie odbieraj tego w ten sposób:)
                ”Nie namawiałam nikogo do ogladania ani nie odradzałam. Każdy niech decyduje sam.” Leno mnie o to tylko i wyłącznie chodzi o nic więcej:) zobacz i oceń sam czy to dla ciebie wartościowa wiedza czy nie, pozdrawiam ,z Bogiem Lena:)

            • Dodam tylko, że od ludzi, którym naprawdę zalezy na tym, by pomóc innym w zbawieniu powinna bić miłośc i troska nie ironizowanie, nie przekonywanie na siłę, nie nerwowe zwracanie uwagi, często nawet wyzwiska.
              Stąd moje odniesienie do Jezusa.
              Kiedyś, obserwując dyskusje na forach na tematy wiary miałam okazję się przekonać na co stać Adwentystów. Byłam w szoku czytając popisy chrześcijańskiej braterskiej miłości i zrozumienia z ich strony. I myslę, że ten tupet zawdzięczją w duzym stopniu takim ludziom jak w/w panowie.

              • Trzeba słuchać ale z uwagą i odsiewać ziarno od plew. Zostawić to co budujące i odrzucić to co jest niepotrzebne i mylące. Mamy sito doskonałe w postaci nauk Jezusa i Apostołów i aby to wszystko zadziałało – potrzebne jest jeszcze wsparcie Ducha Świętego, modlitwa i łaska Pańska. Nie ma sensu się rozmieniać na drobne – co nie oznacza, że odstępstwo ma być tolerowane. Po prostu idźmy wszyscy za Jezusem… Niech każdy z osobna bierze osobistą odpowiedzialność za swoje życie i przyszłość. Ja nie czuję się na siłach aby pouczać innych ludzi – co jest włąściwe a co nie bo sam mam problemy ze sobą i swoim życiem. Co najwyżej mogę podzielić się swoimi przemyśleniami – podkreślając, że zawsze mogę się mylić, ponieważ jestem tylko człowiekiem…

  6. Popieram Twój komentarz.
    Nie pozostaje nic innego, jak czytać Biblię i na jej podstawie budować siebie od nowa, a te wszystkie pytania i dociekania: co?, kto? kiedy? i za ile? zostawić, żeby nie stały się uzależnieniem od sensacji – bo nam wiara umknie i zostanie pusta znajomość przecinków w poszczególnych rozdziałach i przekładach.

  7. Walter dobrze prawi, polecam posłuchać. Nie wiem czy was też, ale czasami Walter rozśmiesza swym wyglądem i gadkami :) Nie ma co się czepiać go, ciekawie i konkretnie mówi.
    Wiecie że ja nie łapałem kiedyś jak była zrobiona świątynia (namiot) z arką, świecznikiem i ołtarzem całopalnym i inne fanty tam ułożone, na czym polegało to że w świątynia była podzielona na trzy części. Swoje coś tam wiedziałem a dodatkowo się dowiedziałem bo zawsze mi to myliło się. Z księdzem nie pogadasz na takie tematy, w necie były podejrzane wstawki, a tu zgodnie z Biblią i pasuje :)

    Każde źródło czystej wody jest dobre, a jak trochę zabrudzona woda to można ją przefiltrować :)

  8. ”Każde źródło czystej wody jest dobre, a jak trochę zabrudzona woda to można ją przefiltrować :)” o tuż to ecnadna! niech każdy bada, analizuje i sprawdza na swój sposób ,na końcu oddzieli czarne od białego,by kłamstwo nie zastąpiło miejsca prawdy!

  9. Po cóż pewne trudne sprawy podejmować i roztrząsać.
    Ważne by;

    Jak. 5:7-10
    7. Przetoż, bracia! bądźcie cierpliwymi aż do przyjścia Pańskiego. Oto, oracz oczekuje drogiego pożytku ziemi, cierpliwie go oczekując, ażby otrzymał deszcz ranny i wieczorny.
    8. Bądźcież i wy cierpliwymi, a utwierdzajcie serca wasze; albowiem się przybliża przyjście Pańskie.
    9. Nie wzdychajcie jedni przeciwko drugim, bracia! abyście nie byli osądzeni. Oto, sędzia już przede drzwiami stoi.
    10. Bierzcie za przykład, bracia moi! utrapienia i cierpliwości proroków, którzy mówili w imieniu Pańskiem.
    (BG)

    ———————————————————————————————
    Forum Biblijne http://bible.4um.pl

  10. Jestem pełen podziwu dla tego człowieka, wykonuje kawał dobrej roboty. I jesteśmy pod wrazeniem tego jak on tłumaczy ,Biblie i fakty z historii. My tylko oglądamy , komu znas chciało by sobie zadać tyle wyśiłku co on wykonuje dla słowa Bożego.

Skomentuj

