10357

Słów kilka o „Rozpustnym Nasieniu”

 

Powieść z 1962 roku opisująca świat rządzony przez homoseksualistów.

 

Steve Abrams (henrymakow.com), tłumaczenie Radtrap

„The Wanting Seed”(Rozpustne Nasienie) jest dystopijną nowelą autorstwa kontrowersyjnego Anthoniego Burgesa (powyżej), twórcy między innymi „Mechanicznej Pomarańczy”.

Książka zajmuje się tematyką pełnej kontroli społeczeństwa przez rząd i przeludnienia (przeludnienia w opinii klasy rządzącej), lecz ja chcę skoncentrować się bardziej na początku książki, który wydaje mi się bardziej interesujący z oczywistych względów gdyż sam żyłem kiedyś w społeczności gejowskiej.

W książce tej społeczeństwo jest kontrolowane – heteroseksualiści są dyskryminowani,  posiadanie dzieci limitowane (brzmi znajomo?), prawo jest bardzo restrykcyjne a osoby z najlepszą pracą i perspektywami kariery są homoseksualistami.

Dyskryminacją zajmuje się Homoseksualna Policja, znana też jako „Szarzy chłopcy” (mi to przypomina czarne i brązowe koszule z nazistowskich Niemiec).

Ciekawostką jest to że akcja powieści zaczyna się w angielskim Brighton. Gdy Burgess pisał tą książkę, Brighton było kojarzone ze światkiem artystycznym i bohemą. Było zupełnie innym miejscem niż dzisiaj.

Dzisiaj Brighton jest prawdziwą Mekką dla gejów z Wielkiej Brytanii a nawet całego świata. Dziwne że wybrał na potrzeby książki właśnie to miejsce, może jednak wiedział co się stanie w przyszłości, lub co może się stać. W Brighton żyje więcej gejów niż w Londynie.

Niedługo po przeczytaniu tej książki trafiłem na strony internetowe zajmujące się tematyką Illuminati i spisku elit, starających się przejąć kontrolę nad społeczeństwem i wpływać na ich życie prywatne – takie jak strona Henriego Makowa. To było coś niesamowitego, pamiętam jak siedziałem przed komputerem myśląc: „Przecież właśnie czytałem książkę zajmującą się podobną tematyką!” i to napisaną 50 lat temu. Według mnie ludzie powinni ją przeczytać.

_______________________________________________________________________________________

Zobacz także:

Nie urodziłem się gejem

Pink Svastika (ang)

 

Skomentuj

